Wie zijn de Reclamecollega’s?

Wij zijn een groepje zelfstandige vakmensen uit de reclame-, online-, en designwereld. We hebben onze sporen  ruimschoots verdiend en werken al jaren met elkaar samen. Voorheen deden we dat binnen de gevestigde bureaus (we weten dus precies hoe ’t daar werkt).

Tegenwoordig werken we veel flexibeler: we zoeken elkaar op naar gelang de aard van de klus. Dit is een stuk sneller (en voordeliger). Bovendien is het eindresultaat beter, want we werken als collega’s samen met onze opdrachtgevers. Als een opdracht daar om vraagt, schakelen we naast onze vaste mensen Reclamecollega’s in uit ons netwerk. Eén ding hebben we met elkaar gemeen: we gaan voor kwaliteit!

Michel Jongeneel  |  reclamecollega art

Mijn specialisme is below-the-line en crossmedia communicatie, zowel on- als offline. Communicatie moet relevant, eenduidig en impactvol zijn. Bovenal moet het verrassen. Alleen dan zal het de consument aanzetten tot actie, zowel online als offline. In teamverband werk ik – naast mijn favoriete reclamecollega Marijke – samen met een aantal zeer gerenommeerde copywriters en online strategen.

Marijke Liebregts  |  reclamecollega strategie/copy

Geen creatief concept zonder een sterke visie. Ik verdiep me graag in het verhaal van een product of merk. Communicatie begint voor mij altijd met de vraag: voor wie is je verhaal interessant en waarom? Pas als je dat weet, kun je effectieve ideeën bedenken. En dan volgt de copy vanzelf. Online, offline, shortcopy (“Je bent een rund als je met vuurwerk stunt”) longcopy (daar vertel ik nog wel eens meer over), goede copy is voor mij king!

Else Sodderland  |  reclamecollega copy

‘Lekker leesbaar’. Zo reageert 92% van mijn klanten op mijn teksten. En dat in pakweg eh… bijna 30 jaar. Ik zie het als mijn missie om het de lezer makkelijk te maken. Zul je net zien dat het daardoor vanzelf interessant wordt. Kom maar op met die taaie kost (inclusief algemene voorwaarden en disclaimers).

Kees Karman  |  reclamecollega copy

Geef me een communicatieknoop. Iets waar je niet uitkomt. Ik ontrafel het voor je. Vertaal het voor je. Naar heldere copy & concepten die verkopen en inspireren. Offline en online. Of iets daar tussenin.

Macus Driessen  |  reclamecollega online

Een campagne is pas echt geslaagd wanneer off- en online de handen in elkaar slaan. Hierdoor kunnen mooie multimediale campagnes ontstaan. Sinds de opkomst van multimedia en het internet ben ik gefascineerd door de kracht van deze manier van communiceren. Grafische vormgeving, user interface design, 2d – 3d visualisaties, animatie, film en fotografie zijn mijn tools om creatieve ideeën om te zetten in succesvolle campagnes.

Ik ben afgestudeerd aan de Hoge School Beeldende Kunsten Maastricht en inmiddels meer dan 20 jaar online creatief en multimediaal actief. Iedere klus brengt wel weer een nieuwe uitdaging met zich mee en daar krijg ik energie van!

Simone Bär  |  reclamecollega project management

Zorgen dat alles op tijd is, dat de juiste mensen met elkaar spreken en vooral: dat we deadlines halen. Dat is mijn doel als Project Manager. Het is altijd een uitdaging om een project van het begin tot het einde te begeleiden. Of het nu een event is, een printcampagne of een onlineproject. Heel fijn om dat met een goed team te doen voor een klant. Organiseren is nu eenmaal iets wat ik bijzonder leuk vind. En als je iets leuk vindt, ben je daar meestal ook goed in!

Contact