NTI

, , , ,

Er zijn 2,5 miljoen volwassen studenten, dus 2,5 miljoen manieren om te studeren. Daarom introduceert NTI FlexibelStuderen®. Welke student ben jij?
concept Michel Jongeneel & Else Sodderland | copy Else Sodderland & Alex van der Weide | regie Quentin van den Bossche | productie Made.For.Digital | online NTI

Robeco LIFE

“De Reclamecollega’s schakel ik het liefst voordat de briefing rond is: daardoor profiteren we optimaal van hun strategische denkkracht.”
Michiel de Bakker
Head Customer Value Management & E professional, Robeco
De initiële opdracht was om mensen te activeren geld opzij te zetten voor hun pensioen. Al brainstormend ontstond er een veel bredere opdracht: Robeco en beleggen op de […]

Bergen Energie

, ,

“In drie dagen tijd hadden wij een complete activeringscampagne… daar gaat de zon wel van schijnen!”
Roeland Kneppers
Bestuurslid en voorzitter van Coöperatie Bergen Energie
In Bergen is een coöperatie opgestaan die zich sterk maakt voor schone energie. Doel is om op termijn alle energie voor eigen gebruik schoon én zelf te produceren en distribueren. De aftrap zijn […]

Bitebird voor KLM

,

Een apparaatje waarmee je bijna over de hele wereld kunt internetten tegen lokale tarieven. Bestaat dat? Nou en of! Voor deze start-up van KLM bedachten wij een pakkende naam (inclusief dot com!) die nog vrij was. We ontwikkelden een opvallende huisstijl, een slimme sales site en een activerende banner- en e-mailcampagne. Natuurlijk gingen we ook […]

Robeco en de Volvo Ocean Race

,

Robeco is mede-sponsor van de meest uitdagende zeilrace ter wereld: de Volvo Ocean Race. De klanten van Robeco – en het liefst natuurlijk ook nieuwe klanten – mogen daar van meegenieten. Samen met Magenta Films, die de prachtige reportagebeelden van de Race filmde, maakten wij een activerende TV-commercial en dito banners.
Beeldregie / editing: Arno Stols […]

Anjeractie

,

De Anjeractie is de jaarlijkse collecteweek van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Het Cultuurfonds steunt namelijk ook allerlei kleinere, lokale initiatieven. Van fanfares en toneelvoorstellingen tot en met muziekfestivals en sportclubs. Wij maakten communicatie voor de Anjeractie – helemaal in lijn met onze slimme, landelijke campagne. Alle uitingen tellen nu bij elkaar op: het Prins Bernhard […]

GezinsBuddy

, ,

“Ongelofelijk, steeds weer was alles in één keer goed! Ze voelen exact aan wat ons drijft. Enorm betrokken en denken in stappen vooruit.”
“Meer dan tevreden over het resultaat. Bedankt!”
Jos Honig, oprichter van GezinsBuddy
GezinsBuddy:
vrijwilligers voor gezinnen in de knel

Toen Jos Honig ons benaderde met zijn idee voor een nieuwe vrijwilligersorganisatie, waren we meteen enthousiast. We gaven […]

Wakker Dier

, , , ,

Het is december, dus werk aan de winkel voor Wakker Dier… de supermarkten liggen vol met vlees van dieren die een treurig leven hebben gehad. Eendenborst bijvoorbeeld, afkomstig van eenden die nog buiten zijn geweest. Laat staan dat ze zwemwater hebben gezien. Aan ons de vraag om een campagne te bedenken die deze staleenden zo […]

Cultuurfonds

,

Het Prins Bernhard Cultuurfonds maakt veel los in Nederland. Theater, muziek, dans, film, tentoonstellingen, natuurprojecten, wetenschappelijke onderzoeken, de financiële steun van het Cultuurfonds maakt talloze initiatieven mede mogelijk. Alleen: veel te weinig mensen beseffen dat. Wij maakten een eenduidige campagne die al deze verschillende initiatieven onder één noemer brengt. Want of het nu gaat om […]

MultiTankcard

, ,

“Wat begon met een telefoontje resulteerde in een paar uur tijd tot een volledig campagneconcept. Door ons de juiste vragen te stellen kwamen we met het creatief team heel snel tot de kern van de propositie waar we direct achter stonden. Een prettige samenwerking met een mooi resultaat!”
Eva Koekkoek, Sales & Marketing Manager MultiTankcard
MultiTankcard introduceert […]

CareXS

,

Iedereen in de zorg weet dat er veel mis gaat met medicijngebruik. CareXS zet zich in om de 40.000 spoedopnames per jaar – die te maken hebben met verkeerd medicijngebruik – drastisch te verlagen. De interactie tussen huisarts, apotheek, ziekenhuis, thuiszorg en mantelzorg moet slimmer en efficiënter. De eerste stap: een nieuwe app die medicatiefouten […]

Bosch

, ,

BlueMovement

We zijn gewend aan een abonnement op Spotify, sportschool en scheermesjes. Waarom niet een abonnement op wassen? Bezit is ouderwets, gebruik is hot. Welkom circulaire economie. We noemden het Blue Movement en het online platform werd door Bosch super soft gelaunched. Loopt het toch nog teveel storm, dus voorlopig moeten we even afwachten op de […]

Robeco Jubileumpremie

Robeco is 85 jaar en viert feest. Dat moet natuurlijk gevierd worden… Robeco trakteert vaste klanten op Jubileumpremie. We ontwikkelden een eenvoudige en triggerende tool: vul je inleg in en ontdek de hoogte van je jubileumpremie.
Target was 9 miljoen euro vermogen aantrekken in een actieperiode van 2 maanden. Totale opbrengst van de actie… 42 miljoen […]

helloGo

, ,

helloGo

Of de copy vooral niet te truttig zou worden. En Engelse termen mochten ook (wat trouwens best wel logisch is voor een start-up die helloGo heet). Van de website voor deze alles-in-1 reisapp gingen we smoothly door naar de app, onboarding, nieuwsbrieven en het persbericht. The works zeg maar. De hoogste tijd om live te […]

Oilily

,

“De reclamecollega’s nemen je niet alleen werk uit handen, maar ook zorgen. Als je hen een klus geeft, weet je dat het goed komt. Meer dan goed.”
Gijs de Kogel, Marketing Director Oilily
Het leukste modemerk van Nederland is weer springlevend. Oilily heeft een heel eigen taal en uitstraling: dat vraagt om feeling en een consequente aanpak. […]

Robeco ONE

Veel spaarders voelen zich niet prettig bij beleggen: in hun beleving kleven er teveel risico’s aan. Deze spaarders beseffen alleen niet dat fondsbeleggen iets heel anders is dan ‘gewoon’ beleggen. Het resultaat is, dat deze spaarders beleggen links laten liggen. Eenvoudig omdat beleggen ‘niet goed voelt’. Om deze Robeco-spaarders te activeren is er een eenvoudige […]

Veronica Magazine

,

“Ook een filmproductie met één van de bekendste glamour regisseurs kun je met een gerust hart aan ze overlaten.”
David Vink, Directeur Veronica Uitgeverij
In deze digitale tijden heeft het Veronica Magazine het moeilijk. Veronica wil meer publiek trekken en breidt het magazine met meer pagina’s uit voor hetzelfde geld. Wij maken dit ‘meer’ groter met een […]

Stoptober

,

Hoe krijg je verstokte rokers zover dat ze een stoppoging wagen? Niet door te zeggen dat ze nooit meer mogen roken. Wél door ze een keertje te laten proberen hoe het is om 28 dagen niet te roken. Want als dat lukt, stoppen mensen meestal voorgoed. De maand oktober heet voortaan dan ook: Stoptober. Samen […]